Rok założenia: 1991
MAGLO Maciej Chackiewicz
03-171 Warszawa, ul. Kołacińska 4
pon.-czw. 8-17, pt. 8-16
Tarchomin Legionowo Jabłonna Nieporęt (ul. Modlińska)
Żerań Białołęka Praga Północ mazowieckie
Hydrauliczny układ wspomagania kierownicy działa dzięki pracy pompy hydraulicznej, pracującej nieprzerwanie przy włączonym silniku – przez to auta zużywają większe ilości paliwa. Elektryczny układ wspomagania kierownicy funkcjonuje dzięki silnikowi elektrycznemu. Tu wspomaganiem steruje komputer, przetwarzający dane o prędkości jazdy i o momencie obrotowym wału kierownicy.
Elektryczne urządzenie wspomagające układu kierowniczego wobec urządzenia wspomagania hydraulicznego daje kilka podstawowych korzyści:
Stąd też elektryczny układ kierowniczy jest montowany w kolejnych, nowo produkowanych modelach samochodów.
Wykonujemy naprawy przekładni elektrycznych oraz regenerację maglownic elektrycznych. Każdą usługę realizujemy kompleksowo, co oznacza, że w jej zakres wchodzą: diagnostyka (i następnie naprawa) elektrycznego wspomagania układu kierowniczego z wykorzystaniem sterownika diagnostycznego MS561, naprawa mechaniczna uszkodzonej przekładni oraz demontaż i montaż tych podzespołów.
Za pomocą sterownika możemy przeprowadzić pełną diagnostykę przekładni kierowniczej lub kolumny kierowniczej z elektrycznym wspomaganiem układu kierowniczego, które działają według protokołów: CAN, CAN-FD i FlexRay. W pełnej konfiguracji nasz tester MS561 pozwala zdiagnozować prawie 4000 modeli przekładni samochodowych.
Objawy uszkodzonej przekładni kierowniczej ze wspomaganiem elektrycznym występujące najczęściej:
W systemach elektrycznych na desce rozdzielczej pojawią się ikonki małej kierownicy z wyróżnionym wykrzyknikiem, bądż też napisy na wyświetlaczach nowoczesnych samochodów.
Jazda z uszkodzoną przekładnią kierowniczą jest całkowicie nieopłacalna i szybko spowoduje unieruchomienie pojazdu lub wypadek z poważnymi konsekwencjami. Pamiętajmy o tym, że przekładnia kierownicza jest to element eksploatacyjny, który zużywa się, ulega awariom, ale podlega naprawie, regeneracji lub wymianie dwa do trzech razy w okresie opłacalnej eksploatacji samochodu.
Przyczyny awarii maglownicy elektrycznej: