Rok założenia: 1991

MAGLO  Maciej Chackiewicz
03-171 Warszawa, ul. Kołacińska 4

pon.-czw. 8-17,  pt. 8-16

tel.  512-517-131
tel.  500-552-121

Tarchomin Legionowo Jabłonna Nieporęt (ul. Modlińska)

lokalizacja MAGLO - szkic

Żerań Białołęka Praga Północ mazowieckie

REGENERACJA TURBOSPRĘŻAREK SAMOCHODOWYCH

Działamy na warszawskim rynku motoryzacyjnym od 1991 r., mamy ogromne doświadczenie w zakresie regeneracji części samochodowych; oferujemy m.in. skup, sprzedaż i regenerację turbosprężarek do aut osobowych, dostawczych i ciężarowych.  Nasze turbosprężarki objęte są roczną gwarancją

Jeżeli na miejscu nie posiadamy turbosprężarki regenerowanej na wymianę, to czas naprawy dostarczonej turbiny wyniesie maksymalnie do 2 dni.

Przed dopuszczeniem do sprzedaży i dalszej eksploatacji, regenerowane turbosprężarki przechodzą intensywne testy obciążeniowe na profesjonalnym urządzeniu diagnostycznym  (CMT 48 TWIN).

Zapewniając solidne naprawy turbosprężarek, w firmie MAGLO stosujemy tylko najlepsze na rynku części zamienne - części brytyjskiej firmy MELETT.

Specjalizacją MAGLO jest diagnostyka i regeneracja turbosprężarek niemal wszystkich producentów turbin samochodowych (GARRETT, HOLSET, SCHWITZER, kkk, MITSUBISHI MHI,  IHI,  BorgWarner, TOYOTA  i innych).

zestaw naprawczy turbosprężarek części Melett

Elektroniczny sterownik turbiny

Jako serwis turbosprężarek samochodowych od kilku lat w naszej pracy stosujemy urządzenie diagnostyczne ATD⋅1 niezbędne przy sprawdzaniu i kalibracji turbosprężarek posiadających nastawniki elektroniczne i aktuatory z czujnikiem pozycji.

Niepoprawna praca turbosprężarki nie musi zakończyć się jej regeneracją, gdyż bardzo często uszkodzeniu ulega elektroniczny nastawnik turbosprężarki (sterownik). Spowodowana takim defektem nieprawidłowa praca zmiennej geometrii objawia się przeładowaniem turbiny, turbodziurą lub całkowitym brakiem mocy.

Regeneracja nastawnika turbinki polega na naprawie elektronicznej i/lub mechanicznej - wymiana silniczka i/lub wymiana mechanizmu przekładni ślimakowej.

Na zdjęciu: tester ATD-1 podłączony do nastawnika turbinki - Ford S⋅Max 2.0 dci

tester ATD-1

Do wykonania prawidłowej diagnostyki i następnie naprawy nastawników lub do kompletnej regeneracji turbosprężarek z takimi właśnie nastawnikami niezbędny jest komputer ATD⋅1 dzięki któremu możliwe są:
- początkowa diagnoza sterownika turbosprężarek,
- końcowe zaprogramowanie pracy całego zespołu nastawnik - turbosprężarka.

Przyczyny uszkodzenia turbosprężarki

  • zanieczyszczony filtr powietrza
  • uszkodzony układ dolotowy powietrza
  • uszkodzony układ recyrkulacji spalin
  • za niskie / za wysokie ciśnienie oleju w układzie smarowania
  • utrudniony spływ oleju z turbosprężarki
  • przerwy w dostarczaniu oleju
  • nadciśnienie w misie korbowej
  • opóźnienie w dostarczeniu oleju powyżej 5 sekund
  • niesprawny system odpowietrzania skrzyni korbowej (zaworek odmy, filtr odmy)
  • zbyt długie okresy pomiędzy wymianami oleju (czego efektem jest zanieczyszczony olej)
  • olej niskiej jakości
  • nieumiejętne próby naprawy lub regulacji turbosprężarki.
turbosprężarka zapieczona olejem

Diagnoza turbosprężarki podczas rozkładania jej na pojedyncze części: zmienna geometria zapieczona przez olej przedostający się z komory smarowania wałka turbiny na stronę wydechu.
Jeśli nie są uszkodzone części wirujące sprężarki, wtedy naprawa sprężarki kończy się wymyciem jej elementów.

Regeneracja turbosprężarki w firmie MAGLO

Firma MAGLO dysponuje parkiem maszynowym umożliwiającym dokładne wyważenie i doważenie wirników turbosprężarki. Do każdej naprawionej turbiny w naszej firmie dołączane są:    karta gwarancyjna,  •  instrukcja montażu nowej / regenerowanej turbosprężarki.

Na zakupioną lub zregenerowaną turbinę otrzymujecie Państwo od MAGLO pisemną, roczną gwarancję.

Turbosprężarki w silnikach spalinowych stały się bardzo powszechne. Rosnące wymogi skłaniają producentów silników do wyposażania samochodów w turbiny. Jak wszystkie urządzenia mechaniczne turbosprężarki ulegają zużyciu. Prawidłowo eksploatowana turbosprężarka wystarcza na ok. 250.000 km.  Szczególnie narażone na zużycie są elementy wirujące wewnątrz turbiny i uszczelnienia turbosprężarek.  Prawidłowo zregenerowana z użyciem oryginalnych części, a następnie precyzyjnie wyważona turbina zachowa żywotność na długi czas.

siłowniki turbin po oczyszczeniu i lakierowaniu

Siłowniki turbinek do samochodów różnych marek
zaprezentowane tu po oczyszczeniu i po lakierowaniu;
(siłownik turbosprężarki to tzw. grucha)

mechanizm zmiennej geometrii turbosprężarki po oczyszczeniu

Turbo Garrett VNT-15, mechanizm zmiennej geometrii
po gruntownym oczyszczeniu w myjce ultradźwiękowej
zamontowany w muszli turbiny

elementy-turbiny-w-trakcie-regeneracji
zregenerowane-turbuny-samochodowe

Dwa powyższe zdjęcia przedstawiają: pierwsze  - elementy dobrane do regenerowanej turbiny;
drugie - 2 zregenerowane turbosprężarki samochodowe, do aut grupy VW i do Subaru Impreza.

Firma MAGLO naprawia i regeneruje turbosprężarki samochodowe stosowane
w autach osobowych:  Alfa Romeo,  Audi,  BMW,  Daewoo,  Citroen,  Fiat,  Ford,  Honda,  Hyundai,  Kia,  Lancia,  Mazda,  Mercedes, Mitsubishi, Nissan,  Opel,  Peugeot,  Renault,  Rover,  Saab,  Seat,  Skoda,  Subaru,  Suzuki,  Toyota,  Volkswagen,  Volvo
w samochodach dostawczych:  Ducato,   Citroen,   Iveco Daily,   Leyland,   LDV,   Peugeot,   Renault,   Ford,   Mercedes,   VW
w samochodach ciężarowych:  AVIA  DAF  IVECO  JELCZ  KAMAZ  LIAZ  MAN  MAZ  MERCEDES  RENAULT  ROBUR  SCANIA STAR  STEYR  TATRA  VOLVO

turbosprężarka Garrett po regeneracji, foto 1
turbosprężarka Garrett po regeneracji, foto 2

Turbosprężarka samochodowa Garrett po regeneracji gotowa do odbioru.
Do zregenerowanych turbin dołączamy kartę gwarancyjną oraz szczegółową instrukcję montażu.
Oferujemy też demontaż i montaż turbin samochodowych przez nas naprawianych.

turbosprężarka Garrett przed regeneracją
turbosprężarka Garrett po regeneracji

Turbosprężarka samochodowa Holset od ciężarowego Iveco Stralis:
- przed naprawą usterek: zablokowana zmienna geometria, uszkodzony zawór sterujący zmienną geometrią,
- po naprawie: wymiana zaworu, odblokowanie zmiennej geometrii, wyczyszczenie wnętrza oraz oczyszczenie i lakierowanie z zewnątrz.

Proces regeneracji turbosprężarki

Firma MAGLO oferuje demontaż i montaż naprawianych / regenerowanych turbin samochodowych. Stąd w opisie procesu uwzględniamy te dwie pozycje.

regulacja ciśnienia doładowania turbosprężarki

Do każdej turbosprężarki dołączana jest karta gwarancyjna
oraz szczegółowa instrukcja montażu.

Wyważanie i doważanie zespołu wirującego turbosprężarek samochodu każdego rodzaju (osobowe, dostawcze i ciężarowe) wykonujemy na specjalistycznej doważarce CMT 48 TWIN.

doważarka CMT 48 TWIN
wizualizacja wyników doważania turbiny samochodowej



PRZYGOTOWANIE
TURBINY
DO NAPRAWY

— mycie turbosprężarki
— rozłożenie turbiny na części
— sprawdzenie stanu części
— określenie zakresu naprawy
— wycena kosztów naprawy

    GRATIS


NAPRAWA
PIERWSZEGO
STOPNIA

— wymiana zestawu naprawczego
— wymiana uszczelniaczy
— doważenie zespołu wirującego
— montaż końcowy
— regulacja zaworu
    i ciśnienie doładowania

    od 600 pln



NAPRAWA
DRUGIEGO
STOPNIA

— wymiana korpusu, talerzyka i wałka
— wymiana koła kompresji
— wymiana zestawu naprawczego
— ewent. wg potrzeby
    zmienna geometria
— zawór sterowania doładowaniem
— doważenie zespołu wirującego
— montaż końcowy
— regulacja zaworu i ciśnienie doładowania

    od 1000 pln


DODATKOWO
demontaż i montaż
turbosprężarki

— samochody osobowe
    od 270 pln

— samochody dostawcze
    od 350 pln
 



Zapraszamy do warsztatu na ul. Kołacińską 4,  Warszawa Białołęka ⋅ Henryków
- prosty dojazd ulicą Modlińską.

Mapka przedstawia lokalizację firmy MAGLO u zbiegu ulic Modlińskiej i Kołacińskiej:

Udostępniamy Państwu link do mapki Googli  Regeneracja podzespołów samochodowych Warszawa MAGLO, gdzie wyznaczyliśmy dwie przykładowe trasy dojazdu do naszego warsztatu.